03 October 2011

Collide: mesec dana nakon izlaska

Sredinom jula Lionini fanovi širom sveta su najzad dobili ono što su čekali više od godinu dana, novi singl. Radost fanova bila je kratkog veka, pošto je bukvalno odmah nakon radio premijere usledila optižba Ministry of Sound za plagijat. O tome smo već pisali, pa se nećemo ponovo osvrtati. 

Singl je početkom septembra pušten širom sveta u digitalnoj verziji preko itunesa, amazona i drugih većih internet prodavnica. Kao logičan početak promotivnih aktivnosti, odabrano je Ujedinjeno Kraljevstvo, gde je Liona u nedelji pre i u prvoj nedelji nakon izlaska singla odradila niz promotivnih aktivnosti, koje su uglavnom podrazumevale intervjue na većim radio stanicama i za par magazina. TV promocija je bila primetno reducirana, pa je jedino pojavljivanje i izvođenje "Collide" bilo veče pred sam izlazak singla u rijalitiju "Red or Black". U to vreme Liona otkriva ime trećeg albuma "Glassheart" i počinje da daje više detalja. Saznali smo da će izbacivanju albuma prethoditi još jedan singl, pa se nametnulo logično objašnjenje manjeg obima promocije za "Collide" – prave stvari se čuvaju za promociju drugog singla i albuma. "Collide" je prvu nedelju završio na 4. mestu britanske liste singlova, što, u suštini, nije loš učinak, ali za Lionine standarde, možemo reći nezadovoljavajući. Još jednom se pokazao značaj promocije singla, koja je u ovom slučaju bila minimalistička. 

Van Britanije, Liona je dala jedan intervju za radio stanicu u Irskoj i to je bilo sve. I pored toga, "Collide" je u Irskoj debitovao na 3. mestu, što je bolja pozicija u odnosu na britansku listu. Situacija širom sveta je, bar do sada, 4 nedelje nakon izlaska singla, nezadovoljavajuća. 

U SAD, "Collide" je stigao do 1. mesta Bilbordove liste dens pesama, koja je bazirana na broju puštanja pesama u klubovima od strane di džejeva koji imaju specijalne bilbordove licence. Taj uspeh je prividno sakrio stvarni neuspeh singla u SAD. Komercijalno gledano, singl nije uspeo da uđe u top100 najprodavanijih singlova, a na itunesu je najbolju poziciju ostvario došavši na 199. mesto. Veliko je pitanje šta se desilo u SAD. Prema nezvaničnim informacijama, singl je poslat na radio stanice u SAD, ali bez zvaničnog datuma dodavanja (add date), pa je zabeležio radio impresije, koje nisu vredne pomena. Da li se promo aktivnosti za SAD tek spremaju ili nisu ni planirane, ostaje da se vidi. Liona je u intervjuu oko izlaska singla rekla da planira promo aktivnosti za Japan, Australiju i možda Nemačku. 
Promo aktivnosti u Japanu su završene pre par dana, a Liona je u okviru njih nastupila na gali povodom otvaranja tv FOX bs238, gde je, između ostalih pesama, izvela i "Collide". Singl je pušten u prodaju 28. septembra, a prethodno je imao agresivnu radio kapmanju. Na listi japanskog bilborda, "Collide" je debitovao na 79. mestu, a najbolju poziciju do sada imao je na 32. mestu. Interesantno je da je singl bio na listi tri nedelje pre nego što je bio u zvaničnoj prodaji, tako da možemo samo da pretpostavimo da su najveći uticaj na to imali spinovi na radio stanicama.

U kontinentalnom delu Evrope, jedina zvanična lista singlova na kojoj je "Collide" uspeo da se pojavi bila je austrijska, na kojoj je debitovao na 29. mestu, što je, za sada, i najbolja pozicija koju je na njoj ostvario. U ostatku Evrope, prošao je manje više neprimećeno sa solidnim nizom u top100 na italijanskoj i švajcarskoj itunes listi singlova, a u Španiji je čak došao do 20. pozicije na itunes listi, ali nije uspeo da se pojavi na zvaničnoj listi singlova (pretpostavljam da udeo itunesa u digitalnom tržištu Španije nije prevelik). 

Dalje promotivne aktivnosti su pod velikim znakom pitanja nakon pomeranja izlaska albuma (verovatno za kraj marta naredne godine, pominje se nezvanični datum izlaska 26. mart). Moraćemo da se strpimo i da vidimo ishod. Veoma je verovatno da će zbog slabije reakcije na singl te promotivne aktivnosti na kraju biti i otkazane. 

Što se tiče naše zemlje, singl je prošao zadovoljavajuće. Možemo zapravo reći da je prošao najbolje još od "Bleeding Love" i "Better In Time" perioda. Urbane radio stranice TDI i TopFM su puštale "Collide" u više navrata, a na top listi TDI radija, pesma je došla i do 3. pozicije. Regionalni MTV kanal od pre nekoliko nedelja emituje spot za "Collide", a na top20 listi trenutno se nalazi na 15. mestu (12. mesto najbolja pozicija). Takođe, na Pop Top listi, koja kombinuje radio spinove i glasove posetilaca, pesma se nalazi na 8. mestu, što joj je najbolja pozicija do sada.

No comments:

Post a Comment